Velkommen til hobbybloggen min!

Jeg syns det er så morsomt å klippe og lime, for så å se hvor mange fine kort, albumsider osv som "plutselig" dukker opp.

Det er ikke alltid like lett å komme på nye idèer selv, derfor "stjeler" jeg både titt og ofte andres layouts! ;) Men setter alltid mitt eget preg på dem!

Håper du liker det du ser, og at kanskje jeg klarer å inspirere deg!

Jeg blir forresten veldig glad for kommentarer! =)

lørdag 13. juni 2009

"Velkommen til verden"-kort til guttebaby

Det er ikke bare jeg som venter spent på en liten baby,
men har noen venner i London som venter en liten gutt...
Har allerede laget et kort til dem så nå håper jeg inderlig
at det faktisk blir en liten gutt altså!!! Her er i alle fall noen
bilder av kortet som er laget av en amerikansk lunchpose:





Husker igjen ikke helt hvor jeg har kjøpt alle tingene,
men vet at endel av dem, bla lunchposene som er så store
og flotte (!!!) kjøpte jeg i "Gode Minner" i Tønsberg.

Brettet posen i to, og bruker den ene siden som fremside.
Bunnen i posen er brettet INN, og åpningen i posen er rett
"bak/under" forsiden.

Brukte så hvit kartong som jeg gjorde litt slitt med en Tim
Holtz greie jeg har kjøpt, før jeg brukte en blå "skimrende"
kartong under det dekorative baby-gutt arket. Brukte
den samme blå, skimrende kartongen til å stemple "heaven sent"
og hendene på før jeg embosset disse i gull. Festet så det blå
båndet "...baby..." med GlueLines, før jeg festet de små
gullhjerte-bradsene. Brukte 3D puter for å feste det jeg
dekorerte og for å få det til å "poppe" frem.




Innsiden av kortet... Jeg brukte de samme kartongene.
Først klippet jeg til en blå bit til å gå under bunnen av posen og inn
på den andre delen av kortet. Stemplet så fast bunnen av posen slik
bunnen nå danner en lomme (kan brukes som pengelomme,
taglomme, etc.)

Klippet så til den hvite kartongen, og så arket, før jeg klippet til den
blå kartongen. Stemplet på den søte bamsen før jeg embosset den i
gull, og festet den med 3D puter.

Skrev det lille diktet på den ferdigkuttet kartongen (om enn litt skrevt)
og puntet dette. Teksten er som følger:
"A baby is such a wonderful way to start a human",
Don Herold




Klippet så til en del av den blå kartongen og arket slik at de var helt
like og passet inn i åpningen til posen. Limet papiret til kartongen
og laget tre hull på den ene siden av den nye "siden" i kortet.




Embosset "welcome" i 4 hjørner, og pyntet med en rangle jeg
mener å ha kjøpt i "Nille", og festet tre bånd i hullene i siden.






På baksiden av posen limte jeg småbiter av arkene jeg
hadde brukt ellers i kortet, og embosset "Håndlaget av ... spesielt for deg".

Tar ganske lang tid å lage et slikt kort + krever endel papir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar